22 May 2010

sehari di Bukit Tinggi





Ini adalah pengalaman pertama kali aku naik ke Bukit Tinggi ni. Cuti ujung minggu tak der per, so aku pun plan bawak anak & isteri jalan ke sini. Tak ler jauh mana pun Bukit Tinggi ni dari KL, atas sikit jer dengan Genting Highland kalau lalu hiway karak tu.


Kitorang bertolak pagi dan makan dulu kat Genting Sempah sebab lapar. Lepas makan teruskan perjalanan dan sampai kat atas jumpe satu pintu gerbang.... opsss kene tahan ler pulak. Laaaa rupenye kene beli tiket nak naik jalan-jalan kat atas ni. Time aku ke sini ari hujan ler pulak. So memang sejuk ler. Uniknya bangunan kat Bukit Tinggi ni sebab bercic-cirikan Inggeris. Aku gerenti sape pegi sini mesti ambik gambar berlatarbelakangkan bangunan-bangunan ni. Kat atas ni makanan memang mahal. Nasib baik aku dengan wife tadi dah makan kat Genting Sempah. Lagipun hari hujan tak ler lapar sengat.

Aku tengok ada hotel kat sini siap ader swimming pool. Tak tau ler kulit sape yg boleh tahan nak mandi kolam atas bukit yang sejuk cam ni. Dari satu tempat ke satu tempat agak jauh ler jugak kat atas ni. Tapi ada disediakan bas. Cuma yang tak best setiap tempat yang kita nak masuk tu kene beli tiket. Nak tengok arnab pun kene tiket. Aku tak kisah sangat sebab kitorang kesini just nak jalan-jalan je. Salah satu tempat menarik kat atas ni adalah Taman Jepun. Tapi aku pun tak masuk sebab ari hujan bawak anak kecik pulak tu.

Dah puas round2 kat atas tu sampai petang aku pun bertolak balik KL. Tengok2 pokok-pokok menghijau relak kepala otak sikit. Lupe pasal kerja. Satu hari cuti hujung minggu aku dah pun terisi besama family kat sini.


No comments:

Post a Comment