22 May 2010

Langkawi 2007


Helang.... mercu tanda Langkawi

satu petang di pantai Chenang


petang2 ramai orang kat pantai Chenang ni


Feri langkawi salah satu pengangkutan utama
ke pulau ni. Gambar dari bilik hotel.



tadi aku nun dibawah sana... sekarang dah kat atas sini


aku lupe nama pantai ni. Dekat2 dengan kawasan kem PLKN







 stesen kereta kabel nak naik ke atas nun

kapal2 layar mewah banyak berlabuh kat sini.. @Telaga Habour


sebelum naik kereta kabel










sibuk gak jalan2 kat pantai chenang waktu malam

Aku gi Langkawi ni kononnya masa kitorang honeymon. Wife aku masa ni dah pregnant beberapa bulan. Untung anak aku dalm perut je pun dah merasa sampai Phuket la Langkawi la. Aku dulu kecik2 nak merasa sampai T.Intan pun dah sekolaah rendah.
    Kitorang pegi naik AirAsia & ambik pakej go holiday. Masa tu ada promosi dapt ler tiket murah skit termasuk hotel. Kalo tak silap dalam Rm600++ untuk 3 hari 2 malam termasuk flight dan penginapan. Masa tu aku pilih tido kat Seaview Hotel. Best gak hotel tu, dekat dengan pekan Kuah dan puas hati ler dengan service hotel tu. Bilik pun selesa. Dapat pulak bilik ngadap laut dan dengan jelas nampak Pulau Dayang Bunting. Nama pun Seaview hotel kan mesti la ngadap laut.
       Masa kitorang sampai dah malam. Kebetulan dapat sebijik kete sewa (Wira). Masa tu memang banyak kete sewa dah bis. Hari minggu kan ramai org bercuti. Brother tu charge kitorang Rm160 kalo tak silap untuk pakai selama 3 hari 2 malam kat langkawi tu. Ok le asalkan kitorang dapat bergerak kat pualau ni. Aku dengan wife memang 1st time sampai langkawi ni. So kitorang jalan2 bergantung harap dengan map yg ada. Tapi bagi aku langkawi ni tak ler besar mana. Pusing2 mana pun pasti takkan sesat punya.
      Antara tempat2 yang kitorang pegi tentunya kereta kabel, tapi sayang hujan masa tu so tak dapat naik sampai bridge atas sekali. Pastu pantai chenang kira tempat wajib ler org datang langkawi ni. Makam Mahsuri kemudian pergi kat Beras Terbakar.
      Selama kitorang kat situ aku rasa  2 3 kali gak ler aku pusing Langkawi tu termasuk yg sesat2 hehehehe. Orang pempuan kalau datang sini pasti kegemaran dorang pinggang mangkuk. Termasuk ler wife aku yg borong beberapa set pinggan magkuk. Belum lagi yg orang itu org ini kirim. Itu yg pegi satu bag balik jadi 3 bag. Langkawi ni bagi pendapat aku pegi 2-3 tahun sekali ok ler. Kalo tiap tahun pegi rasanya tak der apa sangat lerrr... balik2 akan jumpe tempat yg sama gak. Lepas ni aku plan nak pegi pulau dayang bunting pulak kalau ke langkawi lagi. Tungguuuuuu...




   sawah padi.. tapi tak nampak padi masa ni


      hujan... tak dapat jalan kat atas jambatan atas sekali  :(

No comments:

Post a Comment